Інтерактивні принципи й підходи до організації навчально – пізнавальної діяльності учнів: теоретичні основи й практика.
Інтерактивні принципи й підходи до
організації
навчально – пізнавальної діяльності учнів:
теоретичні основи й практика.
Якщо ви
турбуєтесь про інших, не дозволяйте їм залежати від себе, адже насправді ви їм
не допомагаєте, а завдаєте шкоди.
Джон Максвелл
Якість сучасної освіти, тобто відповідність
вимогам суспільства, визначається не стільки тим, що дитина знає і чого вона не
навчилась в школі, скільки здібностями і вміннями здобувати нові знання та
використовувати їх у нових умовах.
Низький рівень соціальної активності молоді
співвідноситься зі слабкою активністю учнів у класі.
Дослідження показують, що не обов’язково
використовувати лише інтерактивне навчання. Для навчання важливі всі рівні пізнання
й усі види методик.
Інтерактивне навчання посідає між ними
чинне своє чильне місце, щоб подолати ускладнення, які виникають у процесі
навчання, шляхом «звернення до себе» - це шлях особистісного розвитку, оскільки
саме такий шлях стає основою для самостійного існування. Ми мало працюємо з
текстом, дуже рідко запроваджуємо завдання на інтерпретацію, висновки, оцінні
судження, ми мало працюємо з дослідження логіки математичних тверджень і
практично не звертаємо уваги на процес усвідомленого сприйняття нових понять.
Пояснення і демонстрація самі по собі
ніколи не дають справжніх стійких знань. Цього можна досягти лише за допомогою
інтерактивного навчання.
Учень самостійно розв’язує певні ситуації.
Треба виховувати схильність до роздумів .
Інтерактивне завдання потребує зібратися з думками, перш ніж відповідати.
Робота в парі, або навчаючи один одного чи
працюючи самостійно формується відношення до навчання. Подібні форми
подобаються дітям. А значить ставлення до навчання позитивне, а значить буде в
майбутньому результат.
Спільна мета при роботі в групі дозволяє
навчитися співпрацювати. Не спілкуватися а співпрацювати.
Більшість учнів вміють самостійно робити
проекти.
Вони ще не
на високому рівні, але робота розпочата, проведені анкети опитування зроблено
підсумки. Ці методи роботи нам необхідні. Учням і вчителям.